onsdag 24 mars 2010

Bajs.

Visst är det härligt när snön börjar smälta och asfalten börjar kika fram efter att ha varit gömd i månader? Och när man ska ut och prommenera i finvädret då tvingas man gå mitt i gatan, för efter hela trottoaren ligger framtinat hundbajs. Är det verkligen bara jag som blir irriterad? Är det bara jag som tycker att det är äckligt? Jag fattar inte varför det ska vara så in i helvete svårt att ta med en bajspåse och plocka upp efter sin hund. Förresten såg jag häromdan en fylld bajspåse som låg på trottoaren. VA?! Någon har liksom bemödat sig med att plocka upp efter sin hund men sen blev det tydligen för jobbigt att slänga påsen i en papperskorg också. Nästa gång Tyra bajsar ska jag helt enkelt slänga ut blöjan genom fönstret, så får någon annan ta hand om det. För tydligen verkar vissa tro att det är så man gör, eller?



Medans jag ändå har ångan uppe, jag kom att tänka på en artikel i lokaltidningen för inte så länge sen. Folk som bor i närheten av genomfarten här i Sveg klagade på att turister stannade och kissade i deras rabatter. Det tycker jag också är vidrigt och ohyfsat, men jag ser hellre lite kiss i rabatten än massor av hundbajs precis där jag ska gå.

(Nu känns det lite bättre...)

6 kommentarer:

Åse sa...

Håller fan med! Bedrövligt! Ligger skit precis överallt där man ska gå/leka/cykla och påsar oxo för den delen... Lata hundägare!

Anonym sa...

Man kan lixom inte njuta av promenaden man måste ju gå och stirra ner i backen hela tiden för att se om det finns nåt ynka ställe man kan sätta ner foten på :( och ännu svårare är det när man har kidsen med sig.....

Annica

Anonym sa...

Håller med, dock finns det väldigt många "duktiga" hundägare också, som ALLTID plockar upp efter sin hund och de får oförskämt mycket skit... Så, döm inte alla, för vi är många som faktiskt plockar upp efter våra raringar och faktiskt, tycker det är lite tråkigt när folk generaliserar och hugger!

Hanna sa...

Självklart dömer jag inte alla och jag tycker att det är bra att många faktiskt plockar upp efter sin hund. Men jag tycker inte heller att jag ska behöva berömma någon för något jag anser självklart. Jag står ju inte direkt och applåderar när min kille spolar efter sig på toa... Och faktum kvarstår, trottoarerna är fulla med skit.

Linda sa...

Hanna: WORD. Finns det ingen lag mot kattbajs också? Och om man får ha utekatter, så får man väl ha utehundar? Ja, jag tror jag skaffar mig en utehund! ;-)

Anonym sa...

Håller helt med dig Hanna. Men det "anonym" säger om att man dra alla över en kant stämmer till viss del. Visst det finns anständiga hundägare som plockar upp efter sig, men de överskuggas tyvärr av alla som INTE gör det. Känns ganska meningslöst ibland att plcka upp efter sin egen hund när det ligger 200 bajskorvar bredvid! Härligt. Men Guldstjärnan går ändå till dom som plockar upp skiten, men slänger påsen på marken! Miljöförstöring+ nedskräpning på en och samma gång! Blä säger jag bara!!