måndag 7 juni 2010

Alla har rätt till en åsikt, -MIN!


Jag blir så trött på människor vars enda uppgift i livet är att få andra att känna sig dåliga. Sånna som klappar sig själv på axeln och nästan tippar omkull av stolthet över allt bra de åstakommit samtidigt som de ser ner på dem som gör andra val. Jag värdesätter tex mer en halvtimme extra med min dotter framför att vinna ett par hundra på bingo. Det är ett val jag gör och ingen har rätt att döma mig för det. Självklart får man tycka olika, men jag tolererar inte att någon sätter sig över mig och talar om att jag gör fel. Kom gärna med synpunkter, men ta inte ifrån mig rätten att tycka vad JAG vill.

3 kommentarer:

Linda sa...

WORD!

Mina Bravader sa...

Alla har givetvis rätt till en åsikt, även jag. Jag skrev heller inte att jag dömer någon och att man är en sämre människa för det.
Det var heller inte dig jag syftade på i mitt inlägg, men du verkar ju ha tagit åt dig...

Mathilda Blomdahl sa...

Go Hanna!!