onsdag 9 februari 2011

God morgon.

Jag kan inte ens komma ihåg när jag sov så här länge senast. Tyra hostade mellan kvart över fem och sju imorse så jag trodde att lungerna skulle komma upp. Tillslut orkade hon inte hosta utan började gråta. Då käner man sig ganska maktlös. Jag provade med hostmedecin, men det funkade inte alls tror jag. När jag vaknade för ungefär 20 minuter sen var det superljust i sovrummet (glömde dra ner rullgardinen igår) och Tyra satte sig upp och log mot mig. Det känns som att det här kommer bli en bra dag. Kanske till och med kan våga mig ut på en liten prommenad senare? Typ till affären eller nått..? Det är världens kanske bästa väder ute med några få minusgrader och strålande sol. Då känns det sådär att vabba faktiskt.

Förresten, fördel med så här mycket solljus: man blir på bra humör.
Nackdel med så här mycket solljus: allt damm syns jätteväl = måste städa...

Inga kommentarer: