tisdag 9 februari 2010

Som man bäddar får man ligga.

Eller i mitt fall; Som man parkerar får man skotta...

Jag hade massor av grejor (undanflykt 1) med mig igår när jag och Tyra kom hem från dagis och jag får nog erkänna att jag var aningen lat också. Men med tanke på att det bara var ett par grader kallt (undanflykt 2) så tyckte jag att det var en bra idé att ställa bilen utanför huset istället för i garaget. På eftermiddagen började det snöa, men när jag gick och la mig hade det nästan slutat så jag tänkte att det skulle gå vägen. Det gjorde det inte. När jag gick ut för att starta bilen innan vi skulle på dagis imorse var den täckt men nästan två decimeter snö. Det i sig var väl inte så farligt eftersom jag sopade av bilen med "storsopen". Det som irriterade mig var att vaktmästarna skottat gården och lämnat all snö framför min bil. Inte sprutat med snöslungan så snön hamnade på gräsmattan där ingen ska vara ändå. Nej, framför bilen tyckte de var en bra plats att rikta snöslungeutblåsaren(?!). Känns bara träffande när jag själv skrivit lappar om att "bilar inte ska stå framför huset när det snöar för att underlätta snöröjningen". Men vaddå?! De har ju aldrig varit i tid förut liksom. Inatt står iallafall min bil i garaget, så kom igen bara. SNÖA!

Inga kommentarer: