tisdag 13 september 2011

Gener

Min mormor har en ovana (ja, jag kallar det gärna det..) att påbörja ett samtal mitt i en mening. Hon har då liksom tänkt halva historien tyst i sitt huvud, sen fortsätter hon prata som om jag (eller vem hon nu pratar med) skulle veta precis vad det handlar om. Hon kan liksom säga: -Det var ju han som köpte båten av henne... Då har hon suttit och tänkt på något och sen bestämt sig att här är det läge att blanda in närmaste person som vill höra. Detta fenomen (?) har jag även sett tendes till hos min mamma, även om det inte alls är i närheten av mormor. Och nu börjar jag även kunna ana det hos mig själv. Jag tänker på gårdagens inlägg om lekparken. Ni som läser här kanske inte har en aning om att "alla barnen" syftar till Tyra, Anna och Tobin..? Då har jag alltså tänkt själv att Ida är barnvakt till Tobin och att de tre (Ida, Anna, Tobin) hämtar upp mig och Tyra och i och med det blir det alla barnen. Makes sence?

1 kommentar:

http://hannaskrypin.se sa...

Fast jag tyckte inte att inlägget nedan med alla barnen var "ologiskt". Varenda liten detalj behöver ju inte stå med.