onsdag 7 september 2011

Tänka om

Idag skulle jag jobba kortdag och sen uträtta en massa ärenden innan Tyra skulle hem från dagis. Jag såg riktigt framför mig hur mycket jag skulle hinna få gjort idag. Så blev det inte. Strax före elva igår kväll slocknade allt. Det blev strömavbrott och totalt bäcksvart. Vilken himla tur att jag hade tänt ljus för första gången sen i vintras! Och att jag pratade i telefon. (Jag är rätt mörkrädd) Men när jag tror att det är fritt fram att gå och sova, släckt de lampor jag tror att jag hade tänt och ställt väckarklockan, då ropar Tyra lätt panikslagen. Och när jag kommer in på hennes rum har hon kräkts ner halva sängen. (inklusive lilla nallen) Bara att sätta igång och duscha Tyra och stoppa sängkläderna i tvättmaskinen. Sen spydde hon tre gånger till. VAB idag då alltså och än har jag inte åstakommit något alls. Överhuvudtaget. Ja, det skulle vara tvättat sängkläder och handdukar då. Och lilla nallen...

Inga kommentarer: