måndag 18 januari 2010

Vet ni vad som händer med en julgran om den inte får vatten på några veckor?

Precis när man tror att man klarat av sjukdomarna för den här gången så börjar det om. Tyra spydde inatt och jag är inte heller på topp. Typiskt. Tyra skulle ju på dagis idag och jag tänkte försöka få bort resten av julen. Jag hade lagt upp en helt perfekt plan inför helgen, jag och Rickard skulle dricka upp det som finns kvar av glöggen och samtidigt städa bort julen och allt skulle flyta på och Tyra skulle leka snällt på sitt rum. Sen skulle vi kunna klappa varandra på axeln när allt var klart och ta en familjepromenad i fem minusgrader och hälsa glatt på andra par som också skulle vara ute och gå i det perfekta vädret. Nu blev det inte riktigt så. Jag somnade i fredagskväll som vanligt, men när jag vaknade i lödrags mådde jag så illa att jag inte orkadfe kliva upp. Efter att ha spytt och tyckt synd om mig själv ett tag klev jag upp tjugo över tio. PÅ KVÄLLEN! Satt uppe ett tag med Rickard och beklagade mig över att ryggen kändes som om den var av efter att ha legat på den ett dygn sen kom strömavbrottet vid tolv så då gick vi och la oss. Igår mådde vi skapligt allihop och gick ut en sväng och jag tog för givet att vi var friska. Jag hade fel. Nu ska jag sopa upp alla barr som under julen satt på granen...

Inga kommentarer: