onsdag 13 oktober 2010

Jag är J Ä T T E A R G!

Ursäkta, men FÖRSÄKRINGSKASSAN måste vara det största irritationsmoment som finns. Jag vet att jag är lite trög (tydligen) när det gäller att fylla i en massa blanketter mm. Men nu börjar jag fan tröttna på riktigt. Jag var ju hemma och vabbade (vård av barnade?) förra veckan när Tyra var sjuk. När jag skulle gå in på föräkringskassans hemsida och anmäla det så står det att jag har noll (0) utbetalda dagar i år. ??? Hmm, tänker jag. -Men var inte jag hemma flera omgångar i våras när Tyra hade magsjuka? -Få se nu, jag anmälde då att jag var hemma, det kom hem papper som personalen på dagis fick fylla i över hur många dagar Tyra varit borta, jag skickade in papperna till försäkringskassan och trodde (min dumma kossa) att det räckte. HA! Knappast. Man måste tydligen gå in igen på deras hemsida och BEGÄRA tillfällig föräldrapenning. Hallå?! Är de helt dumma i huvudet eller? Varför tror de att jag ANMÄLT att Tyra varit sjuk och sen skickat in INTYG på hur många dagar det gällt? Bara för att eller? Nä, jag vill såklart gärna få en liten peng också. Men det var tydligen oklart...? Nu är det inte helt kört utan jag kan fortfarande begära för de dagarna i våras också, men jag minns ju inte hur många dagar åt gången det gäller. Och intygen där det står exakt vilka dagar vi varit hemma är hos........... Ja, ni gissade rätt: FÖRSÄKRINGSKASSAN.

(Pappa har rätt, man ska kopiera alla papper innan man skickar iväg dem.)

Försökte ringa kundtjänsten nyss och få lite hjälp, men efter 14 olika knappval sa en röst till slut att de minsann hade "hög belastning just nu" och sen tutade det upptaget. Tack. Verkligen. Jättetack.

Inga kommentarer: