onsdag 20 oktober 2010

Snorhalt.

Imorse när jag vaknade låg det en tunn ishinna på gatan och termometern visade -3 grader. Eftersom vi äger två bilar var mina valmöjligheter för att ta mig till dagis:
  • Bilbarnstol minus vinterdäck
  • Vinterdäck minus bilbarnstol

Vi halkade iväg till dagis med hjälp av barnvagn och apostlahästar. Eftersom jag inte hittade ett enda par vinterskor* fick det bli höststövlarna. (Som tydligen är helt släta under.) Har haft matdag idag och igår så jag hade ju vagnen att stödja mig på både till och från dagis. Imorn blir det spännande när jag lämnat Tyra och ska ta mig till jobbet utan vagn att hålla i.

*Vill bara förtydliga för Rickard, som förmodligen reagerar över detta uttalande, stövlarna jag köpte i Sundsvall är viterskor men är INTE lämpliga att gå till dagis med.

Inga kommentarer: