onsdag 6 maj 2009

Matmästaren.

Tyra äter bara biffstroganoff på burk! Jag har testat med massa olika men oftast får hon kväljningar. Mathilda sa idag att Tyra förmodligen vill ha hemlagad mat, så idag kokade jag potatis och palsternacka som jag mosade i massa smör. Sen mosade jag ett par fiskbullar (sånna där bleka i buljong) och jag tyckte själv att det var riktigt gott. Tyra kräktes. Så jag värmde en halv burk biffstroganoff och då åt hon flera tuggor innan hon nös så det blev brunröda prickar över halva bordet.. Sen ville hon inte äta mer. Troligtvis är hon inte så matfrisk eftersom hon haft feber idag också.

Jag gjorde förresten Mathildas goda blomkålssoppa till lunch idag. Den blev inte alls lika god som hennes. Jag tror att jag blev lite för ivrig med stavmixern (länge sen jag använde den..) så jag mixade för länge så soppan blev för slät. Den blev som att äta sås. Inte blev den jättegod heller. Fast det kan ju vara positivt också, jag åt bara en portion...

1 kommentar:

viktoria sa...

hej fin blogg du har. ps passar på tipsa om min blogg kolla in den :-)