fredag 15 maj 2009

Stugan.

Det var riktigt mysigt att åka till stugan. Tyra undersökte hela köket och rullade runt åt alla håll. Vid ett tillfälle fastnade hon runt ett bordsben, men hon krånglade sig ur den situationen också.
När vi åkte hem hann vi inte åka så långt innan mitt djurvana öga fick syn på två älgar. Rickard skulle backa tillbaka så att jag kunde knäppa kort, men tydligen kunde han inte förstå vad jag menade när jag skrek STANNA, så innan bilen stod still och kameran hittat fokus så var älgarna långt inne i skogen. Jag satt och muttrade lite i baksätet medans Rickard fortsatte köra hemåt. När jag kollade ut genom rutan igen fick jag syn på två "nya" älgar. Den gången stannade Rickard direkt.

Där stod vi och tittade tills älgarna vänt och försvunnit in i skogen. Nu var jag nöjd över att äntligen fått mina älgbilder. Vi fortsatte hemåt och efter ett tag skådar mina nu extremt djurvana ögon två älgar till!!! På en äng denna gång.
Inte illa att se sex älgar på tre olika ställen under en sträcka på mindre än två mil... Särskillt nu när det blivit vanligare att se björn än älg när man är ute i skogen. Jag antar att vi lyckades åka precis i älgarnas middagstid.

Inga kommentarer: