fredag 5 juni 2009

Sjung om studentens lyckliga dar...


Idag är det studentfirande på byn. Vi ska gå dit och titta på alla fina studenter och jag kommer säkert börja gråta. Jag är ju så känslig. Under kortegen kommer jag säkert att tänka tillbaka när jag själv stod i hörnet på ett flak i Vänersborg och rördes till tårar när mina klasskompisar skrek: FY FAN VA´VI E BRA, FY FAN VA´VI E BRA, FÖR VI HAR TAGIT STUDENTET... Linda sa något igår, tänk när våra barn ska ta studenten! Jag kan ju inte ens tänka mig att Tyra ska bli så stor att hon kan prata...

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅ jag får också tårar i ögonen när jag tänker tillbaka på min student!! Mest för att jag spydde som en gris och aldrig har mått så dåligt i hela mitt liv, men också för att det är en så fruktansvärt lycklig dag att fira något så vemodigt som att skiljas från de vänner man fått under de viktigaste åren i sitt liv... Så var det i alla fall för mig!
/Syrran

Unknown sa...

hej.. Jag är också nostalgisk idag.. Bor nu i Malmö och har hela dagen berättat för sambon om då.. då i Vänersborg.. Var grymt härlig dag!!! Hoppas alla unga idag får en lika kul dag som vi hade... Hur många tror du kan studentsången? Minns vår klass övade en del innan =) (iallafall på cypern)...