söndag 28 juni 2009

Som vilken söndag som helst...

Idag har vi badat ute för första gången. Första gången i år för mig och första gången någonsin för Tyra. Hon tyckte att det var lika kul som att bada i baljan hemma eller i badhuset. Och det är klart, både jag och Rickard älskar ju vatten så hon har det väl i generna.

Jag undrar över en sak också. Varje söndag innan Rickard ska åka till Oslo, gärna så sent som möjligt, alldeles innan de ska åka så kommer Rickard på en massa saker som måste göras. Då frågar han vart hans norsk-papper är, (åsså ska jag vet vilka han menar) sen måste han föra över pengar från norska kortet till svenska och från svenska till nått annat. När det är klart kommer han på att han inte har packat. Sen får jag hjälpa till genom att fråga om han fått med allt (återigen som om jag vet vad som ska med). Avslutningsvis står jag vid bilen innan han hoppar in och och kollar så han har med sig norska och svenska telefonerna, nycklar hit och dit mm. (Ok, det sista kanske bara var idag, men ändå..) Det är alltid saker som ska göras precis när det nästan är för sent. Saker som han kunde ha gjort under hela helgen.



Märkte ni förresten hur jag inte skrev om hur bra väder det varit idag? Det känns ju lite onödigt, jag menar är det någon som missat det eller? Ungefär som att skriva att Michael Jackson har dött. Visste ni det..?

Inga kommentarer: