fredag 13 november 2009

Händigast i Härjedalen?

Under en ganska lång tid har jag tjatat på Rickard att han ska sätta upp diverse saker på väggarna här hemma. Bland annat en spegel och några hyllor. För nån vecka sen köpte vi en ny hylla till hallen där tanken är att vi ska kunna lägga våra nycklar utan att Tyra får tag på (och kan gömma) dem. Idag smällde han till och satte upp den hyllan:

Jag är nöjd.
Vi har även flyttat in Tyras säng på hennes rum idag, så inatt ska hon sova själv för första gången. Det kommer förmodligen att gå jättebra. För henne... Att hon har sovit inne hos oss så länge är ren och skär lathet från min sida. Hon brukar oftast vakna några gånger på natten och inte hitta nappen. Och då har jag tyckt att det varit enklare med henne inne hos oss. Nu inser jag att det kan vara skönt om hon sover i eget rum när hon börjar på dagis (så jag kan kliva upp före henne och göra mig klar utan att hon vaknar) och det är ju dumt att ändra allt på en gång, så därför ska vi testa inatt och se hur det går.
(Med allt menar jag att det är en tillräcklig omställning att börja på dagis, utan att en massa andra rutiner ska ändras samtidigt..)

Inga kommentarer: