tisdag 10 november 2009

Nära ögat..

Igår hälsade vi på Jenny eftersom hon fyllt år. Vi gick ut till lekplatsen med alla barn och Tyra passade på att gunga lite. Det tyckte hon var jättekul, skrattade hela tiden. Efter att jag lyft ur Tyra ur gungan stod hon kvar och det såg ut som om hon ville gunga mer. Jag satte i henne igen och då började hon gråta så jag lyfte upp henne. Då ser jag; hon blöder ur ögat!!! Panik!!! Nu var det inte inne i ögat utan precis utanför som blodet kom ifrån. Hon har fått en liten reva alldeles under, eller i, franskanten. När jag tittade på gungan stack det ut en pigg på låset som håller fast själva sitsen i kedjan på gungan. Det är det enda jag kan tänka mig som kan ha orsakat skadan. Jag blev livrädd och trodde först att hon skulle bli blind. Jävla gunga.

Inga kommentarer: