tisdag 16 november 2010

Genomtänkt.

Vi har gett bort vårat matbord. Inte det i köket, utan det i "matrummet". Där sitter vi när vi bjuder hem folk på middag (Ca 3 gånger /år) och vid jul. I år har vi funderat på om vi kanske ska fira jul här hemma hos oss. Smart. Verkligen.
Fast om man tänker efter så är det ju inte så dumt ändå. Nu måste vi ju åka och köpa ett nytt bord. Jag tänker Sundsvall... IKEA... MIO... Jag tänker... JULSHOPPING!! Vad synd. verkligen jättetråkigt. Jag gråter nästan... (Obs! ironi.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker vi skiter i de gamla jäkla traditionerna! Jag vill komma hem till er och fira jul sittandes på golvet och käka snittar och dricka champagne!! Vem behöver ett matbord?? /Syster

Hanna sa...

mormor....

Mathilda Blomdahl sa...

Inte får ni låta er fina, glada, underbara mormor sitta på golvet!
Rickard!! Hanna behöver åka och shoppa ett nytt matbord! NU!!

Anonym sa...

Just ja! mormor! Okej vi kör väl med bord då.. Men vi kan väl skippa julmaten? Taco-buffé röstar jag på! :)
/Syster