lördag 20 november 2010

Klätterkuse.

Imorse vaknade jag och Rickard klockan åtta av att vi hörde små tassande fötter i hallen och någon som ropade stolt: -Pappa, pappa!

Igår när Tyra skulle sova middag klättrade hon ur spjälsängen och även imorse då alltså. Vi har nu noga övervägt hur vi ska göra för att hon inte ska ramla och slå sig och har bla. funderat på om det skulle gå att binda fast Tyra i sängen eller kanske lägga något slags lock över. Efter att ha fundera både länge och väl kom vi gemensamt fram till att det bästa nog ändå vore att ta bort ena spjälsidan och sätta dit den bräda som följde med när sängen inhandlades...

4 kommentarer:

Trasdockan sa...

Alltså, sover hon i sängen med ena sidan borta???? Utan problem?????

Hanna sa...

Nja, ikväll tog det ca 40 vändor mellan tv-rummet och Tyras rum innan hon gav sig och låg kvar... Men jag hoppas på att det blir färre gånger eftersom. Men nu sover hon iaf. :-)

Trasdockan sa...

Lyllo er!!!! Vi började med att gå tillbaka med Virus också... Det funkade ett par dar, sen började han sova på golvet som en skrämd hund... Så nu måste vi sitta tills han somnat. Annars lägger han sig på golvet och blir stelfrusen!!

spiderchick sa...

sv. haha ja jag brukar gotta mig lite när jag hör att grannen går upp före oss ;-) Hoppas ni får sova i natt! kram