torsdag 8 oktober 2009

Det kom blooood...!!!

Tyra har blivit jätteduktig på att klättra och ta sig fram överallt. Det medför även att hon ramlar och slår sig. Rickard tror att alla barn ramlar och slår sig, utom Tyra. Han vill nästan åka till sjukhuset med henne om hon snubblar och ramlar så hon måste ta emot sig med händerna. Nästan.. Idag ramlade hon på nått konstigt sätt mot soffan, det såg ut ungefär som om hon lutade sig lite bara, men hon gallskrek så jag tog upp och tröstade henne. Då ser jag att det kommer lite blod ur mungipan. Rickard studsar upp och säger att jag är oansvarlig och har dålig koll på henne. Att jag måste ha koll på henne hela tiden. Nu var det inte så farligt utan det slutade blöda när vi torkade bort det som kommit. Men jag menar vad tror han, med den timlönen jag har så blir det knappast något superjobb utfört... Jag röstar på löneökning.

2 kommentarer:

Mathilda Blomdahl sa...

Stackars Tyra med en så oansvarig mamma.....;)
Med den lönen du har så ska han vara glad att hon har fått torra blöjor under veckorna. Nej jag röstar oxå för löneförhöjning, en personalresa i vår med mamas och ett trevligt julbord någonstans;)
I morgon blir det lchfkaka här!!

Anonym sa...

Hm? å Rickard som tyckte att jag var sjåpig när jag for upp med veronica på sjukan när hon hade ont i handen....som senare visade sig vara en spricka...nu ska han allt få höra :-)Håller med om att löneökning borde det vara!!!!//Mia