torsdag 29 oktober 2009

Snopet.

Jag och Tyra är barnvakt åt Tobin idag. Jag såg framför mig imorse innan jag gick hit (till Linda) att jag skulle ha fullt upp med två små huliganer som for runt som små virvelvindar. Så full upp att jag inte ens skulle hinna kissa under de tre timmar som Linda inte är här. Nu sover båda två!!! Så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Hade jag varit hemma så hade jag kunnat städa, men Linda har tydligen redan torsdagsstädat* så det får bli lite nätshopping tror jag...



(*Torsdagsstäda gör man i ren panik för att hemmet ska se skinande rent ut när ens sambo kommer hem från en jobbvecka i tex. Oslo så han inte tror att man ligger på latsidan under veckorna. Det ska alltså se ut som om man inte gjort annat än städat hela veckan fast man i själva verket latat sig, druckit kaffe och skvallrat tre dagar för att sen ha städpanik den fjärde dagen.)

1 kommentar:

Sussa sa...

skönt att läsa att man inte är ensam om att "torsdagsstäda"... :-) ;-)