måndag 26 oktober 2009

Världens bästa grannar.

Jag har nog världens bästa grannar. Igår fick Tyra ett par jättesöta hemsydda tossor av en av våra grannar. Jag blir lite rörd faktiskt. Det är ingen granne som jag känner särskillt väl mer än att vi hälsar på varandra och pratar om vädret när vi ses. Men hon tyckte att Tyra behövde ett par tossor .."eftersom det blir så kallt på golven på vitern" I julas fick Tyra julklapp av en annan granne och ytterligare en granne har stickat strumpor till Tyra. Även en fjärde granne har kommit med presenter och stickad tröja till Tyra. (Men henne räknar jag inte enbart som granne eftersom det är en bekant till familjen och som jag kännt länge. Långt innan vi blev grannar..) Iaf. så är jag väldigt glad över mina grannar och tycker kanske inte alltid att det är så dumt att bo i ett hus med många pensionärer...

Inga kommentarer: