måndag 6 april 2009

Måleri, målera..

Jag har målat nästan hela kvällen. Har knappt hunnit äta. Och det ger resultat också. Jag misslyckades skapligt med maskeringen av spegeln och har därför suttit med rakblad och skrapat bort färg från glaset.

På fikat hos Mathilda idag fick Tyra massor med uppmärksamhet och det verkade hon gilla. Charlie och Edvin turades om att pussa henne. Jag vet, det är gulligt nu. Men om femton år låser jag in henne...

Vi testade lite morot till middag idag och nu börjar hon svälja maten också. Fast hon drar ihop hela ansiktet för varje tugga ändå. Sen sträcker hon sig efter skeden och vill ha mer. Aningen dubbla budskap, jag fattar inte om hon tycker om det eller inte. Men när hon ätit upp all morotspurré som jag värmt åt henne så mosade jag lite potatis i smör och värmde och hon åt flera tuggor innan hon tyckte att det räckte. Imorn blir det nog morot igen, sen ska jag gå och köpa lite fruktpurréer och se om hon gillar dem.

2 kommentarer:

Renhuvud sa...

Men är hon söt eller! =D

Anonym sa...

"Men om femton år låser jag in henne..."
Kanske bäst att låsa in henne aningens tidigare än så?!
Vad gjorde du själv när du gick i 8-9:an?! :-)
Då hade iallafall jag en 6år äldre kille och vi satt inte direkt i soffan och höll handen ;-)

Själv har jag bl.a en dotter som börjar närma sig tonåren och det känns lite halvjobbigt redan!
Du har ju några år till på dig att förbereda dig, din lyllos :-)

Mvh Lilla jag i Stora Sveg