fredag 17 april 2009

Shopping och bajsnojja.

Igår spenderades hela dagen i Sundsvall med shopping. Efter första stoppet, som blev på IKEA, var bilen fullpackad. Eller, bara för ett otränat öga vill säga. Större delen av eftermiddagen spenderades inne på Birsta City och jag är nöjd med mina inköp. Även om det inte blev riktigt som jag ville på klädfronten. Tyra skötte sig exemplariskt hela dagen och det märks att hon är som gjord för att shoppa. Hon gnällde inte en enda gång. Fast hon inte bajsat på tre dagar. (Idag är det fjärde dagen.) Hon har ju börjat med smakportioner och då kan man bli lite hård i magen. Men hon har bajsat nästan varje dag i sju månader och då blir jag lite smått orolig när det nu gått fyra dagar. Hon var även väldigt ledsen imorse och då gör det ont i mig när jag inte kan hjälpa henne. (Vi gav henne plommonpurré och masserade magen.) Men nu, för ca 15 minuter sen, då kom det. Med besked. Så nu borde hon inte vara nödig längre. Stackars liten.

Tyra-pyret på shopping.
Hur som haver så har mina mamas varit här idag (även några papas..) och fikat. Jag snabbdammsög innan de skulle komma. Det enda stället jag inte dammsög på var faktiskt under sängen. Och fuskar man får man skylla sig själv... Charlie kom och berättade att han krypit under sängen. Det hade han inte behövt tala om eftersom han var täckt av damm. Tyra-pyret var nog tagen av gårdagens shopping, för hon sov hela tiden som hennes kompisar var här. Nu ska jag mojsa ner mig i soffan med nya numret av Mama som damp ner i lådan igår eller idag.

Inga kommentarer: