fredag 4 september 2009

Torrt.

Ja, det är aningen torka här... Jag finner ingen inspiration. Sängen är nybäddad och jag tror jag ska lyxa till det med en dusch innan jag lägger mig. Men innan det blir det soffmys.

Tyra knatar runt för fullt här hemma numera. Ikväll räknade vi till 22 (!) steg i hallen. Nu reser hon sig dessutom själv mitt på golvet och går iväg. Innan har hon behövt något att ta stöd mot. Hon har förresten lärt sig ett nytt trick också. I går. Vi disskuterade på babyöppet i onsdags hurvida barn SKA kunna vissa saker när de är ett år. Tydligen har en mamma blivit tillsagd att träna sitt barn att klappa händerna till ettårskontrollen... (Hur man nu tränar på ett utvecklingstest) Hur som hellst så ska Tyra på ettårskoll på tisdag och har aldrig klappat händerna. Så igår när hon satt på golvet i vardagsrummet så frågade jag henne; -Tyra, kan du klappa händer? Bara sådär så sätter hon igång att klappa. Så nu borde hon få alla rätt på ettårstestet...

1 kommentar:

Annica sa...

Men lilla Tyra gullet blir stor! 22 steg i hallen? åh va gulligt me dessa små fossingar som traskar runt. Hur långt kommer du med 22 steg?