söndag 8 mars 2009

Gårdagen.

Jag var så trött när vi kom hem så jag intog soffläge och där satt/låg jag tills det var dags för sängen. Vi kom hem halv nio igår kväll efter en heldag ute i friska luften. (Nästan) Vi började med att åka till våran stuga där min pappa och hans kusin var. Fick lite fika och försökte få Tyra att sova en sväng. Rickard och Thomas åkte en sväng och rekade så vi skulle veta hur vi skulle åka vidare. Det är ju inte världens bästa före nu, särskillt inte om man måste bege sig ut i lössnön med pulka, så de gjorde upp ett spår tills de hittade ett gammalt spår som vi kunde åka i. De kom tillbaka och hämtade mig och Tyra och så åkte vi till Annica och Erson i deras stuga. Där blev det korvgrillning, äntligen, och de skulle precis göra mat så vi fick äta älgkött och potatissallad också. Inte dumt. Vi åkte lagom tills att de skulle basta. Hade varit mysigt att basta, men vi kände att det var dags att åka hem.
Bastun
Grill-elden
Annica gör upp eld i bastun och fuskar med hjälp av "Stockholmsnäver"

Inga kommentarer: