onsdag 18 mars 2009

Tyra 6 månader!

Idag är det 6 månader sen jag låg i en sjukhussäng i Östersund och gallskrek. 6 månader sen jag var övertygad om att min sista stund var kommen. 6 månader sen jag fick uppleva den lyckligaste dagen i mitt liv. Tyras födelse. Det är helt sjukt vad fort tiden går. Nu kan jag inte, hur mycket jag än försöker, komma ihåg hur det är att inte ha barn. Hon har lärt sig så mycket. Hon kan vända på sig, sitta i egen stol vid matbordet, le och skratta, göra pruttljud med munnen, stoppa nappen i munnen, (åt rätt håll!!) och se så otroligt söt ut att jag blir tårögd. Jag har lärt mig att det inte är så farligt att kliva upp tidigare på morgonen, att hur irriterad jag än är när hon skriker på natten så räcker det med en titt ner i spjälsängen och mitt hjärta svämmar över av kärlek. Jag har förstått att det är det här, det är Tyra som är meningen med mitt liv. Jag kan inte annat än hålla med Veronica;

"Den vackraste stunden i livet var den när du kom..."
(Lars Winnerbäck.)

3 kommentarer:

Veronica sa...

Åh, du får inte skriva så fint. Mascaran förstörs ju...

Erica sa...

Grattis Tyra på din halvårsdag! Tänk att ganska snart är det dags för 1-års kalas...fast först en härlig låång sommar :) Kram tant Erica

Anonym sa...

Jag håller med... Det var riktigt vackert