måndag 16 mars 2009

Polarn o Pyret 2

Känner att jag glömde ett par saker när jag recenserade webbutiken tidigare ikväll. Vi diskuterade den på fikat och alla var rörande överens om att det är rätt irriterande när man klickat på ett plagg för att läsa mer om det och sedan vill gå tillbaka ett steg, då hamnar man på första sidan av alla plagg inom samma kategori. Även om man klickade på ett plagg på tex. sida 3 eller 4. Förstår ni vad jag menar?
En annan sak som jag störde mig aningen på är att det bara går att betala med kort direkt på sidan. Jag är inget fan av att använda kortet när jag handlar på nätet, utan föredrar att få en faktura så jag kan betala in i efterhand. Eller förskottsbetala till ett konto. Men att lämna ut kortnummer och allt på internet känns sådär faktiskt och jag tror att personer som är lite duktiga på datorer lätt kan få tag på uppgifter om de försöker. Nu har väl kanske inte jag några miljoner på mitt VISA-kort, men iaf...

Annars är jag som sagt nöjd med shopen.

2 kommentarer:

Erica sa...

Håller med till 100 %! Beställde mössor å lite annat men när jag skulle betala direkt m kort avbröt jag köpet. Surt!

Anonym sa...

Ni vet väl om att det är VISA som är ansvariga för att ingen snor era pengar. Ni behöver alltså inte vara rädda för att bli av med pengar i efterhand. Dessutom använder de sig av en betaltjänst som är ligger hos svenska posten. Vågar ni betala med kort i butik så vågar ni på nätet. Risken är lika liten på båda ställena att något händer. Fakturaköp kostar dessutom ofta administrativa avgifter.