söndag 1 mars 2009

Första vårmånaden börjar idag.

Klockan sju, tror jag det var, då tyckte Tyra att det var morgon och dags att kliva upp. Det tyckte inte jag eftersom hon även strulat på under natten. Hon fick ligga i våran säng och prata med Rickard ett tag innan han klev upp med henne. Nu däremot så sover hon. Tanken är väl att vi ska gå ut på byn en sväng när hon vaknat. Jag känner starkt för att gå med vagnen, men det beror på om vi måste handla en massa. Då är det lite lättare med bilen.

1:a Mars idag!! om 18 dagar blir Tyra ett halvår!?! Det går så fort att jag blir rädd. Snart ska vi börja med lite smakportioner. Antar att vi gör som alla andra och börjar med potatis.. Och Mars innebär ju vårmånad för många, att snön börjar försvinna och blommorna tittar fram, men här mitt i vinterland lär det nog dröja ett tag till skulle jag tro. Det gör inte mig något. Jag tycker om snön och vill hinna åka skoter och sitta vid en frusen sjö och grilla korv och bara mysa. (Med frusen sjö menar jag Svegssjön och med grilla korv menar jag sitta mitt i röken och äta ljummen, sotad korv...)

Inga kommentarer: