onsdag 28 januari 2009

Bortskämd? Jag? ...neeej då...

Det var tur att jag lade mig tidigare än vanligt igår. Nu somnade jag inte jättetidigt, men ändå mycket tidigare än annars.. För Tyra tyckte inte att det var speciellt roligt att sova inatt. Hon vaknade flera gånger och bara gnällde. Jag testade amma, ge nappen, lägga henne i min säng, vända på henne, byta blöja. Inget hjälpte. Sen vaknade hon som vanligt mellan nio och halv tio, strålande som en sol och med jordens leende över hela ansiktet. Och då är allt jobbigt från natten som bortblåst. Nu är det kanske inte så jobbigt att behöva vara halvvaken en natt, jag vet att det finns många som har det så varje natt, men är man van vid att få sova så blir varje vaknatt superjobbig. Dagen har för övrigt spenderats en sväng på babyöppet på BVC, lunchning på "nyan" och nu senast har vi varit hos Linda. (Och Molly och Tobin..) Fick middag där, så nu har nästan hela mitt vecko-mat-schema raserats.. Närå, så illa är det inte. Men det har faktiskt fungerat kanon med att göra matlista och veckohandla i söndags. Nu har det blivit matlåda till Rickard varje dag så slipper man stå på söndag och stressa ihop korv och mackisar i fyra lådor.

Inga kommentarer: