måndag 5 januari 2009

Hälsa-på dag.

Började vardagsrutinerna med att vakna tjugo över åtta i morse. Inte illa. Låg sen och drog oss till närmare halv elva. Då hade Tyra fått nog och drog mig upprepade gånger i linnet och gnällde lite, så då klev vi upp. Mamma och pappa kom och fikade och Tyra lade sig för att sova förmiddagslur. Sov gjorde hon också, tills jag stod i duschen... Sen fick jag minsann inte göra mig iordning. Så fort jag lade ifrån mig henne så började hon gråta. Till slut kom jag på att jag skulle testa mobilen hon har över sängen, den som spelar olika melodier, och då gav hon sig till tåls så pass att jag hann klä på mig och smörja ansiktet med hudkräm. Nån vidare sminkning blev det inte. (Idag heller...) Innan jag duschade ringde Linda och sa att hon skulle gå till Veronica en sväng och eftersom jag inte kommit ut på flera dagar strulade jag ner Tyra i vagnen när vi var klara och knatade dit. Lite varmare ute idag, bara -15 ungefär. När vi gick från Veronica frågade Linda om jag ville äta där, renskavsgryta, och det tackar inte jag nej till... Tyra sov hela tiden som vi var hos Linda. I vagnen, i tre timmar, så vi får se när hon somnar ikväll.

Inga kommentarer: