onsdag 7 januari 2009

Det är tanken som räknas..

Vi vaknade klockan åtta i morse, men det är ju så förbannat svårt att kliva upp då. Vi klev upp halv tio istället. Traskade iväg till BVC efter att vi klätt på oss och ätit frukost. -15 grader nu igen så det bet lite i kinderna. Många barnvagnar (och barn) på BVC. Kul att träffa alla efter juluppehållet. Tyra har bättrat sig lite också, hon grät inget när vi var där. Hon var faktiskt på riktigt bra humör. Gick på konsum en sväng efteråt och köpte makrill i tomatsås. Tänkte att jag kunde äta det om (när..) suget sätter in ikväll. Har för mig att det ska vara rätt så nyttigt också. Jag åt förresten inget godis alls igår. Fast vi har flera chokladaskar som står och ropar på mig. Och idag har jag inte heller gjort det. På BVC hörde jag förresten nått intressant idag också, det är tydligen inte bra att gå ner i vikt under tiden man ammar... Men jag skulle gissa att det betyder att man inte ska banta. Om man motionerar måttligt och äter bra så ska det väl knappast vara några problem?

Inga kommentarer: