torsdag 29 januari 2009

Isterbandsgratäng.

Maten står på bordet och tvätten är tvättad. Jag har inte dammsugit än och inte tagit reda på allt på bordet, men det skyller jag helt och fullt på Tyra. Tror ni att Rickard går med på att bara han arbetar och jag blir hemmafru nu..? Jag har iaf. bestämt att Tyra inte ska bli nått större nu och jag ska vara hemma för alltid... Fast det vore ju kul om hon kunde lära sig gå. Och prata. Och sitta sådär gulligt vid matbordet med mat över hela ansiktet när hon ska äta själv första gången... Okej, det kanske vore lite tråkigt om hon inte blev äldre. Men hon ska iaf. inte börja dagis utan vi ska alltid vara hemma, hon och jag. Om jag får bestämma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har en tillfällig lösning... jag har sett till att vi skaffat barn med jämna mellanrum å "tvingat" Jens att va kvar i norge så jag har varit hemma i... vågar jag säga det??? 5 år nu... DET är SKÖNT!! men hur jag ska lyckas nu när vi inte ska ha fler barn vete tusan... vinna pengar eller nå kanske?!?

Anonym sa...

Å jag förstår så väl hur du menar och jag känner verkligen igen mig... Jag skulle betala en miljon ( om jag hade ) för att få vara hemma med Jack... resten av livet ;-) För även om man gillar sitt jobb så är det ju allra, allra bäst att vara med sitt barn.
Fin blogg du har Hanna! Ta hand om er. Kram från Marielle & Jack.