tisdag 24 februari 2009

Askungen.

Tyra har precis lagt sig. Lite tidigare ikväll. Hon brukar lämna in vid nio, vakna tio men somna om på en gång, sen vakna mellan tolv och ett för att äta. Men som sagt, idag somnade hon redan klockan åtta. Det har blivit konstigt med sovtiderna över huvud taget idag eftersom vi var på babysim mellan halv elva och tolv. Det är då hon brukar sova i vanliga fall. Efter badet åt vi lunch på "nyan" med Linda (Tobin) Mathilda (Millie) och Evelina. Självklart med semla till efterrätt. Tyra somnade inte förens vi gick därifrån, närmare två...

Jag har iaf. städat hela eftermiddagen. Blev inte middag förens sju ikväll. Jag har gjort sånt där tråkigt som att gå igenom allt som man egentligen skulle kunna gömma i garderoben. Slängt massa gamla halvslitna tråkiga jackor som jag i vanliga fall skulle ha burit ner i förrådet. Nu har jag slängt dem så jag slipper se dem mer. Jag kommer ändå aldrig använda dem igen. Jag har även slängt skor, men bara gamla slitna jumpaskor. Jag är nu klar med hallen, badrummet, "Tyras" hall och toalett, köket, matrummet och vardagsrummet. Kvar tills imorn är Tyras rum, garderoben och sovrummet. Sen lite småfix som skafferi och städskåp mm. Ja, dammsugning också förstås, men det räknar jag med att hinna på torsdag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är fattig student! Du är ansvarsfull storasyster! GE MIG KLÄDER!!!
/lillsyrran

Hanna sa...

Du kan köpa mina på Tradera... :-)