tisdag 24 februari 2009

Håll andan!

Nu ska jag och Tyra dra på babysim. Härligt. Jag har nästan abstinens eftersom jag inte varit i vattnet på över en vecka. (Jag har duschat, jag menar i bassängen..) Jag vill att Tyra ska börja röra lite mer på sig när vi är där. Antagligen är det alldeles för stort, för hon är helt stilla. Hemma, i badbaljan, är hon som en virvelvind och det är mer vatten på golvet än i baljan när hon är klar.

Jag vill även att badmästaren ska ha tid så han kan visa hur bebisar "dyker". Han har utbildning i babysim och har sagt att när han har tid så kan han visa hur man gör när man drar ner bebisarna under vatten. Fram tills bebisarna är 5-6 månader har de ju kvar reflexen sen fosterstadiet och ett "lock" slår igen när de kommer under vatten. Sen växer det bort och man får lära dem att hålla andan under vatten. Men som sagt, jag vill gärna att han är med när vi gör det. Jag har ingen lust att exprimentera själv. Vill ju inte göra fel och skrämma henne för vatten.

Inga kommentarer: