fredag 20 februari 2009

Hanna-lapplisa.

Det finns en gammal läkare här i Sveg som bland annat är känd för sina parkeringar. Vart han än känner för att stanna, så gör han det. Det kan vara mitt i en korsning eller lite på sniskan utanför mataffären så han tar upp minst tre rutor. Nu är det inte så ofta man ser honom längre. Jag vet inte om han kör lika mycket bil nu som han gjorde förut. Men det gör inte så mycket, för nu har mina "nya grannar", de som för sånt liv när Tyra ska sova, tagit över rollen som vansinnesparkerare. Med råge... Nästan varje gång jag kommer hem eller åker hemifrån och deras bilar står utanför så tänker jag; man skulle kanske ha knäppt kort. För varje gång som de parkerat så står de fel. Nu bryr jag mig inte egentligen om att de nästan alltid står parkerade åt fel håll, utan det är när de sladdar runt och sen bara kliver ur bilen som jag undrar om man får stå hur som helst bara för att det inte finns någon som kollar sånt. Ungefär så här:

7 kommentarer:

Anonym sa...

Inne o kikar, väldigt fin blogg.
Kika gärna in hos mig.

Anonym sa...

Hahahaha men fy faan! Det värsta jag set!! /Annica

Anonym sa...

Hahahaha men fy faan! Det värsta jag set!! /Annica

Anonym sa...

Hahahaha men fy faan! Det värsta jag set!! /Annica

Anonym sa...

Oj vad jag tjatar ;) /Annica

Mina Bravader sa...

Det där var ju en snygg parkering...hm...Mitt framför grindhålet och rätt ut i körbanan...Man kan ju undra vad de tänker.

Anonym sa...

hahahahahahahahahahahahha!!!! där skulle du haft våran lapplisa nu som vi har på gatan!