fredag 13 februari 2009

Dagens middag.


Sist jag försökte laga mat efter recept gick det ju så där... Idag gick det betydligt bättre. Både jag och Rickard tyckte att det blev jättegott. Denna gång var det ett recept som jag hittade i Ica´s tidning Buffé. Kyckling filé, (skulle vara klubbor egentligen..) rotfrukter (potatis, morötter, kolrot mm.) och kall sås av fetaost, yoghurt och apelsin. Riktigt lyckat och gott. Absolut inte sista gången det rätten lagas här hemma. Kycklingen skulle penslas med en röra innehållande bla. tabasco också, så det var lite styrka i maten. Sen tror jag att det var ganska nyttigt, det kändes iaf. så och det är ju alltid en bonus... (Odd Molly, Odd Molly, Odd Molly, Odd Molly...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad gott det såg ut. Jag såg oxå receptet i tidningen och tänkte prova det.. nu när ni har prövat redan så kan jag ju göra de oxå :)