lördag 28 februari 2009

Flitiga Lisa. (Hanna)

Idag är jag riktigt stolt över mig själv. Vaknade före klockan, matade Tyra och slog in paket. Idag fyller Henrik år. Rickards yngsta kusinbarn. (Som är här alltså) Imorn fyller Julia år. (Hon är näst yngst, eller äldst- beror på hur man ser det..) Så det blir nog till att upp och sjunga då också. Nu sjöng vi ju inte imorse, men vi tänkte...

Hur som helst känner jag att jag kommer ifrån ämnet, nu var det ju mig det handlade om och hur duktig jag är.. Efter paketöppning och frukost bakade jag. Fick inte göra kärleksmums för Rickard så jag gjorde Silviakaka. (Det är ungefär som vita kärleksmums.) Sen drog jag iväg på Core. Skönt att få anstränga magen lite. Det behövs ju om det ska bli nån badsäsong i sommar. Nyss har jag gråtandes klippt ner alla naglar eftersom en gick av. Inte så snyggt med alla långa utom en. Som tröst målade jag dem knallröda. Det passar ju inte med knallrött om naglarna är långa (och man är under femtio..) så jag passar på nu när de är korta.

Snart kommer Erica mfl. så jag ska väl kolla om inte Tyra har sovit klart middag. Har en känsla av att jag inte är huvudorsaken till att de åker hit för att hälsa på oss.

Inga kommentarer: