onsdag 4 februari 2009

Jag har en norsk kalender.

Jag har alltid haft en kalender. Sen jag fick barn, eller egentligen sen jag blev gravid, så har jag blivit mycket mer disträ och glömmer saker hela tiden. (Att jag inte kan passa tider skyller jag helt på Tyra eftersom jag nästan alltid kommit i tid innan) Jag brukar ha en kalender i A5 format med en vecka på varje uppslag. Förra året hade jag en personlig almenacka och den var ju festlig i sig, men den kalender jag gillat allra mest är en helt vanlig med skinnliknande omslag där man kan byta ut innanmätet. Den har jag haft i flera år innan jag köpte den personliga ifjol. Men iår har jag glömt bort att köpa och när jag nämnde det för Rickard så sa han; Jag har en du kan få. Det är en liten fick-almanacka där det står uke istället för vecka och nu är det tex. Februar. Inga svenska röda dagar finns med och jag har ingen aning vem som har namnsdag. På framsidan är det ett litet märke som gör reklam för den firman som Rickard jobbar åt. Annars funkar den väl som den ska. Jag har ju inte så mycket att planera att det inte får plats på de fyra rader som är avsedda för varje dag. Men jag vill ändå ha en annan kalender. Jag vill ha en med namnsdagar och röda dagar i.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har fått en jättestor kalender att hänga på väggen av en säljare, med halvnakna "hunkar" som poserar... Han tyckte jag skulle ha den på mitt kontor.... Du kan få en om du vill :=D