måndag 2 februari 2009

Jag är lite stolt faktiskt.

Var ju i badhuset och simmade idag och jag klappar mig själv på axeln och nickar menande när jag skriver att jag faktiskt simmade dubbelt så långt mot för vad jag brukar. När jag hade simmat klart mina längder så kände jag inte riktigt för att kliva upp så jag simmade lika många till. Sen passade jag på att sitta ett litet tag i bubbelpoolen också, innan jag gick in i bastun. Jag är inte helt nöjd med att de byggde gemensam bastu i badhuset. När jag bastar vill jag gärna göra det utan baddräkt och med en inpackning i håret. Men det är ju inte direkt så att man ställer sig och tvättar håret och klär av sig naken när det kan komma in karlar. Nu är väl kanske inte jag så värst blyg av mig, och man kan ju ha handduk runt sig, men det står ju faktiskt på skylten utanför bastun att man måste ha badkläder på så då är det väl bäst att följa det. Imorn ska jag dit igen, men då är det inte för att simma, Tyra ska få plaska av sig på den utsatta tiden för babysim.

1 kommentar:

Thomp@ sa...

Tycker det är mesigt här i Sverige. I Tyskland bastar alla(m/f) i samma bastu(-ar för de är oftast flera) och inga badkläder är tillåtna. De flesta struntar även att skyla sig med handdukar för det funkar ju inte i duschen och eftersom alla gör det är det ingen som bryr sig. Alla är ju lika nakna och egentligen är vi ju alla ganska lika...