fredag 20 februari 2009

Träningsvärk.

Ikväll har Annica och Lars (och Elin och Bella) varit här och ätit. Det blev naturligtvis rostat bröd med chevré, ruccola, valnötter och honung till förrätt. Huvudrätt var kycklingen med rotsaker och apelsinröra (som jag gjorde i början av veckan) och till efterrätt karameliserade bananer med glass. Slog på stort också och drack ett halvt glas vitt vin till kycklingen. Jag tycker det var riktigt trevligt och det märks att jag är en sann tidsoptimist i köket. Hade sagt innan att vi skulle äta vid klockan 6 så vi började redan klockan 4. Tror vi satte oss och åt vid tjugo i sju eller nått... Men hade jag sagt att vi skulle äta vid sju så hade jag förmodligen inte varit klar då heller. Medans vi satt och småpratade vid matbordet satt Elin och tittade på film, Ice Age. Och när jag kom in och skulle säga att det var efterrätt så upptäckte jag att hon suttit och kollat en halvtimme med engelskt tal. Men det gjorde inte så mycket eftersom hon tydligen sett den förrut. Hon berättade ju för mig vad som hänt hela början av filmen.

När jag sen skjutsade hem hela (nästan) familjen Trygg/Eriksson så passade Rickard på att gå in till grannen där det är pokerkväll. Han kom in för en stund sen och letade pengar så jag antar att han ska spela och blir borta ett tag. Tur att vi har walkie talkie till Tyra ifall jag också får för mig att gå dit. Fast jag tror jag ska lägga mig och sova istället.


Ja, just ja. Jag har träningsvärk i hela kroppen. Måste bero på spinningen igår. Tur jag ska på träning imorn också så jag kan stretcha lite extra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en helt fantastisk middag! Supergott va det och supermätt blev jag! Trevlig kväll =)
Kramar från Fam. Trygg/Eriksson.