lördag 21 februari 2009

Pemiärtur.

Äntligen är skoterpulkan invigd. Inget vidare före efter leden om ni frågar mig. Det guppade så mycket att jag fick ont i magen. Sen hade jag ju fullt upp med att hålla i Tyra så inte hon skakade sönder. Vi kom inte iväg förens vid tre-tiden. Tänkte åka till våran stuga och grilla korv där. Mötte upp Annica och Lars (och Elin och Bella) och drog till stugan. När vi kom dit var det inte alls speciellt bra väder utan det blåste jättemycket. Inget mysigt alls. Funderade på vart det kunde finnas vindskydd och kom fram till att det nog finns ett gapskjul (stavning..?) vid Svegsdammen, men när vi kom dit insåg vi att det har de tagit bort. Då började vi bli trötta och kalla så det slutade med att vi åkte hem till Annica och Lars och stekte korven istället. Men det har ändå (trots bristen på korvgrillning) varit en trevlig dag. Skönt att vara ute och få lite frisk luft, nu sover vi nog bra inatt...
Här kommer lite bilder från stugan och på väg därifrån:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad det ser mysigt ut. ***Längtar hem*** :)

Anonym sa...

Ett litet tips är att ha lilltjejen i bilbarnstolen. det brukar vi ha, mycket lättare att hålla i då. Hoppas ni får många sköna skoterturer framöver i vår.

Anonym sa...

Jag är glad att jag åkte efter Lars ;)
Ni fick minsann åka i den där pulkan såg jag. Tack för en trevlig dag iag.
Puss Annica

Anonym sa...

Skjulet är uppeldat råkar jag veta...
/syrran